Sevilla/Málaga | Week 8

Uitgeput. Met die gesteldheid zit ik in de bus van Málaga naar Granada na een heerlijke, gezellige maar toch ook vermoeiende week met mijn ouders en grootouders. Zondag kwamen ze aan op Málaga-Costa del Sol Airport en de zaterdag ervoor was ik vooral bezig met het treffen van voorbereidingen om als verrassing in alle vroegte naar het vliegveld te gaan. Zondagochtend om half zes stapte ik voor het eerst bij een wildvreemde in de auto na bemiddeling van Blabla-car en reed ik mee naar Málaga.

Helaas kon de verrassing niet tot het moment dat ze de aankomsthal binnenstapten bewaard blijven. Málaga Airport is zo´n doolhof van ingangen en uitgangen, dat ik ze twintig minuten na de landing toch maar besloot te bellen om te voorkomen dat zij met de huurauto richting Sevilla zouden rijden en ik achter zou blijven op het vliegveld. De verassing was er niet minder groot om.

De hele week verbleven we in een AirBnB-huisje in Dos Hermanas, op zo´n kwartiertje rijden van het centrum van Sevilla. Zondag hebben we vooral rustig aan gedaan na een rit van tweeënhalf uur in de huurauto. Het regenachtige weer kon ons er niet van weerhouden om maandag naar Arcos de la Frontera en Cádiz te gaan. In Arcos was ik zelf ook nog nooit geweest en ik ben blij dat ik mee heb kunnen gaan om de mooie witte huizen en markante kerken te bewonderen. En ondanks dat een paraplu eenmaal in Cádiz de harde zeewind toch met de dood moest bekopen, hadden we erg geluk met het weer. We sloten de dag af in een Mexicaans restaurant in Sevilla.

Terwijl ik dinsdagmiddag naar college ging, bezochten m´n ouders en opa en oma de Reales Alcázares, waar ik toch al was geweest. Woensdag ging ik evenmin mee naar Granada, omdat ik gewoon naar college moest en bovendien zou ik zondag al naar Granada gaan. Even een dagje op mezelf was ook niet erg: van anderhalve maand op jezelf naar een hele week met z´n vijven is best even omschakelen. Donderdagochtend bezochten we gezamenlijk de kathedraal van Sevilla én de Giralda, iets wat ik per se uitgesteld had om te bezoeken met mijn ouders en opa en oma.

Vrijdag ruilden we het huisje in Dos Hermanas in voor een hotel in zonnig Málaga. Deze havenstad is veel ruiger dan Sevilla, maar niet minder mooi. Die vrijdag hebben we vooral rondgelopen, even op het strand gezeten en heerlijk tapas gegeten bij UveDoble. Zaterdag gingen we al ´s ochtends vroeg naar het Gibralfaro, een kasteel op één van de bergen die Málaga omsingelen. Aansluitend brachten we ook een bezoek aan het lager en meer in de stad gelegen Alcazaba, een ruigere versie van het Alcázar in Sevilla en het Alhambra in Granada.

Die avond was het ook alweer tijd om afscheid te nemen. Het voelde raar om nu eens aan de andere kant van de douane staan, maar de gedachte dat ik over drie weken weer naar Nederland vlieg, maakt een hoop goed.

Kijk voor meer foto’s op Instagram!